torsdag 3 december 2009

Mys mys mys

Nu verkar det som vintern är påväg, det var härligt att vakna upp till vinterväder ute igår, ingen snö men frost i träden är också vintrigt och härligt. Tycker det är bättre när det är minusgrader ute än att det är regnigt, blåsigt och slaskigt. Så jag hoppas detta håller i sig.

Fick glada besked från försäkringskassan igår, kommer få mer än jag trodde och mer än lägsta beloppet! Tur att jag la ner tid på att undersöka om det fanns möjlighet för mig att få mer än basbeloppet, vilket innebar en hel del extra jobb och en massa blanketter som skulle skickas in. Jag har skickat in papper på allt jag gjort sedan studenten vilket är en hel del. Eftersom jag studerade med studiestöd och sedan har varit inskriven på arbetsförmedlingen sedan jag slutade plugga så platsar jag i en av specialkategorierna! Väldigt glad att jag gjorde det extra jobbet!

Nu har jag och Madelene precis varit ute och gott med hundarna. Det va inte lika härligt ute som igår men ändå helt okey. Mötte för första gången en annan hund nu när vi var ute och gick vilket jag oroat mig lite för men det gick bra. Min strategi med att sätta hundarna och låta den mötande passera funkade. Nu gäller det bara för Zigge att lära sig att jag inte blir arg på honom när jag tillrättavisar Budda. Men det kommer säkert lösa sig, det är ju fortfarande väldigt nytt med både bebis och barnvagn.

Sitter och njuter av en varm kopp te framför datorn, sitter med den bärbara datorn vid tvn som Martin fixat till mig. Madelene ligger och sover gott i mjukliften. Martin kommer hem senare idag för det är lite julfest på Martins jobb. Blir väl att vi åker och hämtar honom vid tåget senare ikväll. Men nu ska jag dricka upp mitt te och njuta av min lilla tös som idag hunnit bli 5 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar