torsdag 7 oktober 2010

Bilbesiktning

Nu har Madelene och jag varit iväg på bilprovningen, för omväxlings skull va jag i tid. Hela 12 minuter innan det va dags var vi på plats! Hade ju hoppats att allt skulle gå vägen denna gången, vi har ju haft tur sedan vi köpte den att den gått igenom men inte idag. Dumma jag hade glömt fylla på spolarvätska men det va inte enda felet, högra sidobalken ser inte alls bra ut och den har klarat sig de andra gångerna med en notering om att det kan vara bra att tänka på men idag gick den inte igenom. Henrik har fixat andra sidan för ett tag sedan så nu får han allt fixa denna sidan med. Madelene tittade nyfiket på när gubben tittade på bilen och bankade med sin lilla hammare.

Men nu har jag iaf en sak avklarad för dagen nu är det bara nöjen kvar eller nästan i alla fall :) Vid tre tiden kommer Beatrice hit och ska med på babysimmet ikväll sen blir det bråttom iväg för att kolla på hockey. Stackars pappa, ensam med fyra fruntimmer på hockeymatch. Men innan det e dags för dagens nöjen hoppas jag hinna göra lite nytta här hemma. Vill både tvätta och städa så det e tur att Beatrice kommer så kan hon få hjälpa till =)

1 kommentar:

  1. D e bra med systrar som kan va en hjälpande hand. Min syster kommer hit i morgon och hjälper mej med klädsorteringen.

    SvaraRadera