torsdag 28 oktober 2010

Tisdag, Onsdag, Torsdag

Tisdag - Jag blev väldigt förvånad när Madelene för ett par veckor sedan fick en kallelse till Folktandvården, tänkte först att det hade kommit fel men det va skickat till rätt Madelene. Så i tisdags var vi hos tandhygienisten och Madelene fick prata med en drake med stora tänder och visa upp sina tre! Hon fick en barntandkräm med sig hem och jag fick en liten broschyr och sen blir vi kallade igen när hon är ca tre år. Tandhygienisten fråga också om vi börjat borsta tänderna på henne och det har vi, det är till och med så att häromdagen så var det bara det som funkade för att göra henne glad :)

Onsdag - Hockeydags igen!! Denna gången var det Växjö som kom ner och spelade mot Rögle. En bra match och Rögle vann sin tredje raka hemmaseger med 3-2. Madelene var hemma hos min kompis Jannike och kunde leka med kompisen Hannah när mamma gick på hockey. Skönt med familj och vänner som ställer upp.

Torsdag - I förmiddags åkte jag och Madelene hem till min kompis Emma som precis fått en liten dotter, en liten Vilja. Hade en liten tjejträff Jannike, Emma och jag. Det är läskigt så snabbt tiden går, för bara ett år sedan va det Madelene som va så liten och imorgon fyller hon ett år. Vilja va riktigt söt och konstigt hur snabbt man glömmer så små de faktiskt är när de är så färska. Men inte lika "läskigt" att hålla bebis nu när man är van :) Emma blev glad för presenten Vilja fick och även Madelene fick paket, hon fick en födelsedagspresent från Jannike med familj, en jättebra present som låter väldigt väldigt lite. Ikväll har det varit babysim igen, och nu har vi börjat en ny kurs. Fortsatte att simma själv med badringar runt armarna och nu gick det ännu fortare att få balans och kom knappt under ytan alls. Dessutom har hon nu lärt sig bubbla under vattnet så det gjorde hon hela tiden. Mammas lilla älskling! 

Emma och Vilja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar