lördag 9 oktober 2010

GeKås shopping

Oj oj oj vad det blev sent igår och pappa fick rätt igen. Igår åkte jag och Madelene upp till GeKås tillsammans med Marlene, Beatrice och Michelle. På vägen upp så stannade vi till hos vår mormor och morfar, Martin hade fixat deras dator och mormor bjöd på lunch. Helt perfekt att va mätt och belåten när man ska shoppa. Väl framme på GeKås så var det mycket folk i varuhuset men det gick bra ändå vi var ju många som kunde hjälpas åt att köra kundvagnar, jag hade ju lite svårt att köra både barnvagn och kundvagn så tur jag inte va där själv. Fick inhandlat en hel del julklappar och en massa saker till Madelene. Blev inte så mkt till mig själv bara men det är mycket roligare att handla till lilltjejen! Känns skönt att ha börjat med julklappar redan så slipper jag stressa, det va så skönt förra julen att slippa stressen med julklappar in i det sista. Mycket roligare att bara kunna njuta av julen och ha det mysigt med familjen. Jag trodde verkligen inte att det skulle bli så sent som det blev, men pappa hade sagt tidigare att vi skulle nog inte vara hemma förrän vid tio elva på kvällen men det höll inte vi tjejer med om. Men blev ju så att pappa fick rätt iaf, vi var på GeKås till stängningsdags och från det att vi ställde oss i kön tills att vi var ute ur varuhuset hann det gå en timme! Så jag och Madelene var inte hemma förrän närmre halv tolv och då va det skönt att lägga sig i sängen vill jag lova. Jag är så stolt över Madelene som var jätteduktig, hon somnade i vagnen när hon brukar sova hemma och var glad och snäll hela tiden, det är mammas duktiga tjej det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar