söndag 17 oktober 2010

Händelserik söndag

Vi har verkligen varit igång idag, det är kul när det händer lite tycker jag. Madelene har ju sovit lite oroligt nu ett par nätter i rad och inatt så vaknade hon vid ett tiden och var helt hysteriskt ledsen. Eftersom det är tänder på gång där uppe så gav vi henne stolpilla (första gången någonsin) och efter att också fått en flaska välling så kunde hon somna om igen. Verkar klart jobbigt det här med tänder och det gör så ont i hela min kropp när hon blir så där riktigt hysterisk ledsen. Kände mig inte så sliten som jag trodde jag skulle vara när det va dags att gå upp. När vi sedan skulle klä Madelene så tittade vi på tanden och då kunde man se att den spruckit igenom så inte konstigt hon sovit dåligt.

Runt lunchtid så åkte vi hem till min farmor och farfar. Farfar har köpt en ny bärbar dator och behövde lite hjälp av Martin att lägga inte lite program och visa honom lite finesser han hade med den nya datorn. Farmor och jag satt och lekte med Madelene, det var ju ett tag sedan de såg henne så de tyckte hon hade blivit stor. Och Martin och jag ser det ju inte på samma sett som alla andra, hon är ju fortfarande min lilla bebis :) Efter lunch och datorfix så åkte vi vidare till Strövelstorp för att träffa Monika och Henrik. De har en dotter som är tre år och efter hand som hon växer ifrån leksaker så får Madelene dem, det är verkligen supersnällt och idag hade Monika samlat ihop lite saker till oss. Vi passade på att njuta av det fina vädret och var ute en lång stund. Madelene testade krypa i gräset med overall och det gick hur bra som helst. Vi grillade korv ute och det va verkligen supermysigt, synd det blir så kallt så fort solen försvinner bara. Tur det finns te och kaffe att värma sig med när man kommer in sen :)

När vi kom hem sen så somnade Madelene på direkten, hon var så trött att hon inte orkade hålla vällingflaskan själv så mamma fick hjälpa. Men man blir väl så trött av att inte sova mer än 25 minuter på hela dagen, kan ju inte sova massa när det händer så mycket spännande, tänk om man missar något :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar