måndag 25 oktober 2010

Ny TV...jippie!!!

I fradags så öppnade Elgiganten Magastore i på Väla, och vi hade sett i reklamen att de skulle ha en Panasonic Plasma-tv 42" till riktigt kanonpris. Så jag och Madelene åkte dit tidigt för att vara där när de öppnade klockan sju på morgonen och det var vi inte ensamma om. Det var jättelång kö, tänkte flera gånger skitit i det men stannade ändå kvar. Efter att ha köat i lite över en timme så kom vi äntligen in i värmen och det fanns gott om tv-apparater visade det sig, men det vet man ju aldrig med sånna erbjudanden. När vi tittat på den och bestämt oss att vi skulle ha en sådan så visade det sig att lådan var för stor för att få plats i bilen (som tur va så frågade jag först). Men gick till kassan för att betala den och hämta den senare. Nu var det dags att köa igen, tog typ en halvtimme att komma ut och nör tvn va betald så va det slut på bådas konto :) tur att det ät lön idag! Pappa som alltid är så snäll åkte med mig till Elgiganten för att hjälpa mig köra hem tvn och det blev så att han själv slog till och köpte en ny tv. Jag passade på att köpa två externa hårddiskar också, fick 1 TB för 399kr, som hittat och bra att ha till alla våra bilder.

I helgen har vi roat oss med att göra om lite här hemma, vår nya fina tv var lite för stor för Martins gamla tv-bänk och vi hade inte riktigt pengar till att åka och köpa någon ny så vi gjorde om en gammal vi hade stående i datarummet. Sågade sönder den och målade om den och vips så hade vi en ny tv bänk som inte kostade oss en krona. Den blev verkligen superfin och vi blev helnöjda båda två. När vi ändå var igång så passade vi på att möblera om i datarummet, känns mycket bättre här inne nu men ännu inte helt nöjd. Vill ha en bra leksaksförvaring till Madelene i hörnan och så vill jag ha ett nytt skrivbord. Skrivbord kan jag snart checka av på listan för efter dagens träning ikväll så ska jag och pappa åka och köpa ett som jag hittat på Blocket, ett exakt likadant som det Martin har, kommer bli symmetriskt och bra :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar