torsdag 21 oktober 2010

Vilken torsdag!

Vilken torsdag detta har varit, dagen har bara försvunnit men det blir väl lätt så när man får sovmorgon och inte vaknar förrän kvart över tio. Men det va välbehövlig sovmorgon för tänderna har spökat inatt igen, stackaren vaknade vid fyra tiden och var jätteledsen. Jag som fortfarande har megaträningsvärk i mina ben och vader är inte så snabb precis så Martin var snäll och gick upp. Men det räckte inte med pappa, knappt mamma räckte till men efter stolpilla och en flaska välling så kunde Madelene komma till ro och somna igen.

Det lilla som var kvar av förmiddagen efter vår sovmorgon gick faktiskt åt till att söka jobb, började så smått att titta på annonser men det är ganska svårt att koncentrera sig på att skriva ett bra personligt brev när man har en Madelene som klänger och bara vill leka. Så när vi satt på golvet och lekte med duplo så såg jag till min stora förvåning att det snöade ute redan och det va stora flingor också men som tur va så försvann det lika snabbt som det kom. När Madelene sen somnade och vilade middag så kunde jag sätta mig i lugn och ro för att söka jobb. Tänkte att jag sitter och söker jobb tills tösen vaknar igen, timmarna bara flög iväg och när Madelene vaknade igen så hade det gått tre timmar. Det va längesedan hon sov så länge, men kanske behövs lite extra sömn när det e jobbigt med tänderna.

Vi har också hunnit med kursavslutning på babysimmet idag. Det är lika kul varje gång jag får se Madelene komma ner i vattnet, tror aldrig jag kommer tröttna på det. Så som tur är så börjar nästa fortsättningskurs redan nästa vecka så det blir inget långt uppehåll. Idag fick hon testa använda flytringar som man sätter på armarna och så kunde hon simma själv. Det tog inte lång tid innan hon fattade hur man skulle göra för att hålla balansen och inte få huvudet under vattenytan. Hon tyckte det va kanonkul att simma själv med mamma som en trygghet alldeles i närheten om det skulle hända något. Hon är så duktigt vår lilla tjej, som inte är så liten längre.

Kalas har vi också hunnit med idag, min syster Marlene fyller 23 år idag så vi åkte hem till pappa för att fira henne. Lite stressigt blev det allt för jag och Madelene fick åka direkt från badet och Martin blev hämtad på stationen i Ängelholm. Efter en lång dag som avslutades med kalasfirande så var det skönt att äntligen få lägga sig i sängen. Ska bli gott att få sträcka ut sig och bara somna. Hoppas Madelene får en bra natt, det behöver vi alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar