fredag 12 november 2010

Från bra till dåligt

Tänkt att från bra till dåligt kan gå på bara en sekund. Måste skriva av mig lite bara för detta som började som en så bra dag och nu är det mest katastrof känns det som. Pratade precis med a-kassan och trots att jag varit medlem i tre hela jävla år så är jag inte berättigad till att få någon ersättning. Jag kan ju inte få ersättning för något jag inte har förlorat sa kärringen jag pratade med flera gånger. Men jag har ju inte haft ngt jobb och inte haft ngt jobb att förlora men jag måste väl överleva ändå. Känns lite surt att ha slängt ut ca 13000 kr på något och sen inte få något tillbaka, för det är så mycket jag har betalat i medlemsavgift under de år jag varit med och de pengarna kunde jag haft mycket roligare för. Så det ska bli spännande att se vad som händer när mammadagarna tar slut, blir det rännstenen då eller. När jag samlat mig lite så ringde jag sedan till kommunen för att försöka fixa dagisplats till Madelene, känns ju knappt lönt med tanke på hur svårt det är att få ett jobb idag men det kan ju ta tid att få en plats till henne också. Ja just nu är det inte muntert men så är det ibland, min kära man säger att det löser sig och det gör det säkert också men det känns rätt hopplöst nu, som en groda utan ben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar