måndag 1 november 2010

1-års kalas

Nu har vi firat Madelene ordentligt och haft kalas i dagarna tre. I lördags kom min mormor o morfar, moster och kusinerna och pappa o systrarna. Det va jättekul att få visa upp vårt hus för familjen Jarhult (moster) för de har aldrig varit här innan. Vi bjöd på mat, men som alltid när jag ska göra något så är det nått som går snett. Fyllde formarna lite för mycket så såsen rann över och i ugnen o det började lukta bränt och rök i köket...oops. Som tur var så smakade maten gott ändå, riktigt gott faktiskt. Efter maten kunde jag stolt servera hemlagade bullar och kakor, en tårta blev det också. Stackars Madelene va uppe långt över sin läggningstid och somnade på studs jag la henne vid halv tio. Blev så sent för hon ville ju absolut inte missa något men trodde verkligen inte hon skulle kunna vara vaken så länge eftersom hon bara sovit 40 min på förmiddagen. Av min mormor o morfar fick hon pengar på sitt fondkonto som de startade upp till henne när hon döptes och ett par jättesöta byxor. Av mina kusiner fick hon en söt liten Brio sköldpadda som hade konstiga hjul som fötter och en söt liten Barbapappa nalle.

Igår kom Martins familj och hans farmor för att fira Madelene. Hans farmor hade heller aldrig varit här tidigare så det var kul att få visa upp vårt hus en gång till. Madelene tyckte det var precis lika kul och spännande att öppna paket idag som det var de andra dagarna. I paketet från sin farmor och farfar fanns det jättetuffa festkläder, från gamelfarmor fick hon ett Hello Kitty-set med byxor och tröja (tror ngn skvallrat att jag gillar Kitty) och från sina kusiner fick hon ett litet leksaksflygplan med en pilot i, när man trycker på honom så rullar planet iväg. Blev bulle, kaka och tårta, tur det blev en bra bit över från lördagens kalas annars hade det inte räckt till oss alla eftersom svärmor är tokig i tårta :) Kvällen avslutades med pizza och jag vill inte ens tänka på vag vågen kommer visa imorgon när jag syndat hela helgen. Nu har jag precis städat klart huset efter alla kalas vi haft i helgen. Man städar innan man har kalas och man måste städa efter också....men skönt nu när det är rent och fint igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar