onsdag 3 november 2010

Hockey...Rögle-Mora

Ikväll var det hockeydags igen, Madelene lämnade jag hemma hos Jannike för passning och det är verkligen skönt att det går bra att lämna henne där. Hon trivs bra med både Jannike och hennes barn, och det är ju alltid kul att träffa lekkompisen Hannah :) Sen körde jag vidare och hämtade upp Michelle och Monika, vi kom iväg lite senare än vanligt och det va kö in till parkeringen. När vi väl kom in upptäckte jag att jag gjort en liten tabbe, jag har ju fått både pappas och Beatrice biljetter denna veckan när de är iväg men hade av misstag tagit med mig båda pappas biljetter så det va bara den ena som funkade ikväll. Men Monika plankade in och nu var det tur att vi kom sent för det va så mkt folk att ingen sa ngt och hade det hänt att någon kommit fram så hade vi ju fått lösa det, jag hade ju faktiskt två biljetter bara det att den ena va till nästa match. Men det löste sig och vi fick sittplats alla tre på raden längst ner. Det e ganska häftigt att sitta där för man ser verkligen allt, nästan så man kan få ögonkontakt med spelarna :)

Jag hade förväntat mig en bra match från första stund men hela första perioden spelade de bedrövlig och Mora tog övertaget med 0-4 i första perioden. När Mora gjorde sitt fjärde mål var det många i publiken som reste sig och gick och det tycker jag är fruktansvärt dålig stil. Det va ju liksom två hela perioder kvar och mycket kunde fortfarande hända. Det gjorde det också för Rögle vände totalt och lyckades få tre mål i andra perioden för att sedan kvittera i tredje perioden. Det blev förlängning och matchen avgjordes sedan med straffar, Rögle vann med 5-4 och fick 2 välbehövliga poäng. Monika blev också överlycklig för hon fick nu äntligen sin puck som hon velat ha sedan första matchen. Snäll som jag är så fixade jag den till henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar