tisdag 2 november 2010

Ledsen liten tjej

De två senaste nätterna har varit hemska, det har varit jättesynd om Madelene och hon har varit helt hysteriskt ledsen. Det är inte alls så vi är vana att se henne och vill inte se henne så ledsen heller, det gör så ont i mig när hon mår dåligt. Natten till igår sov jag minsann inte många timmar och ingen sammanhängande sömn alls för varken min eller Madelenes del. Hon vaknade stup i kvarten och var jätteledsen. Sen natten till idag så var det nästan samma visa igen. Precis när Martin och jag kommit till ro och somnat så vaknar Madelene helt hysteriskt ledsen och bara skriker/gråter. Martin är en riktig pärla för han gick upp och tog henne men det funkade inte bara att ge nappen som det brukar. Men efter att ha tittat på lite stand up och Martin fixat så hon blev glad igen så kunde vi somna om. När jag sedan vaknade till och såg att klockan var fem på morgonen så blev jag jätteglad för det betydde ju att hon kommit till ro och sovit gott några timmar iaf.

Verkade som hon hade ont och jag misstänkte först tänderna men hon ålade och hade sig, höll på att krypa ur skinnet såg det ut som. Misstänker starkt att det va magen hon hade ont i. I söndags kväll fick hon för första gången fullkornsvälling från 1 år innan hon somnade. Och eftersom det varit lika dant nu två kvällar i rad så tror jag det kan vara vällingen fel, hennes mage verkar inte klara fullkorn ännu så för gå tillbaka till den gamla vällingen och hoppas att hon får sova gott på nätterna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar