fredag 12 november 2010

Städning

Tidigare var det ett jätteproblem att städa eftersom Madelene plötsligt blev jätterädd för bland annat dammsugaren. Så jag kunde bara städa på helgerna när Martin var hemma och kunde underhålla henne med annat under tiden som jag dammsugade. Vi förstod aldrig riktigt var denna plötsliga rädsla kom ifrån men hon blev verkligen superrädd/ledsen så fort dammsugaren, elvispen eller köksassistenten gick igång. Men så helt plötsligt en dag för ca en månad sedan så testade jag dammsuga när hon satt på golvet, Martin var hemma som backup men det behövdes inte för hon blev inte rädd. Rädslan för dessa ljud försvann lika plötsligt och snabbt som de kom. Det är verkligen superskönt att nu kunna städa när jag vill utan att Madelene blir rädd, det är till och med så att nu kryper hon efter dammsugaren, klappar på den och sätter sig i vägen. Om jag då puttar på henne lite med dammsugaren så skrattar hon bara. Tänk som det kan förändras bara över en natt! Idag har vi städat här hemma och Madelene var i vägen och hjälpte till på sitt lilla vis. Men tyvärr så är det ju inte renstädat länge här hemma med två hundar och en liten tjej som stökar till det direkt igen. Tur att jag tycker det är så kul att städa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar