söndag 21 november 2010

Hockey...Rögle-Västerås

Igår var det äntligen dags att gå på hockey igen, pinsamt egentligen vilken hockeynörd jag gått och blivit men det är verkligen superkul att kolla på hockey. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle kunna tycka det var så kul att titta på hockey, nu tycker jag tom det är kul att titta på det på tvn också, fast det är ju klart, bara kul när det är rätt lag som spelar :) Och allt är pappas fel för han bjöd med mig när han kunde köpa loss "grannens" plats billigt till en match i slutet av förra säsongen och sen var jag ju fast. Gick på alla kvalseriematcherna som pappa snällt köpte biljetter till mig och denna säsongen har jag bara missat en hemmamatch utan att ens ha årskort. Har till och med varit på en bortamatch. Allt detta tack vare att pappa fått erbjudande om att sitta i logerna via jobbet och kunnat hämta ut gratisbiljetter via sitt HD-kort. För tyvärr är det annars en ganska dyr hobby jag skaffat mig och ett årskort hade jag aldrig haft råd med.

Igår var dessutom Pernilla med och det var verkligen superkul att ha minsta lillsyrran med, försökte få med Marlene också men hon har verkligen inget hockeyintresse. Pappa och Beatrice var med som vanligt och det var Västerås som stod på andra sidan. De vann igår med 4-2 och det var därmed den sjätte raka hemmavinsten, nu ska det bara börja spela så bra och vinna borta också! Pernilla lärde sig snabbt hejaramsorna och lånade min halsduk och såg ut som en riktig supporter :)

3 kommentarer:

  1. Svar: De är Camilla som har flyttat upp till Mora.
    Saknar henne verkligen jätte Mycket!
    Grattis till Rögle!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Sv: tack för stödet! Det känns som att ingen riktigt förstår copyrigth lagen. Tack för kommentaren, ska fortsätta att stå på mig för rättigheterna över mina bilder. Söta ni var på hockey matchen :)

    SvaraRadera