lördag 13 november 2010

Mysdag på Väla

Eller ja mys och mys, vet inte riktigt hur mysigt Väla i sig är men det har ändå varit en riktig mysdag idag med Beatrice på Väla, Madelene var så klart också med, det ska ju börjas i tid. Och hon tycker faktiskt det är kul att shoppa också, allt vi visade henne va oooooooo så fint, hon är för underbar mitt lilla troll (kärt barn har många namn). Tanken från min sida var att vi skulle kommit dit på förmiddagen och vi var där runt tolv, tanken var också att vi inte skulle vara där så länge för jag hade egentligen andra planer för eftermiddagen kvällen. Ville fixa lite här hemma, men så blev det alltså inte utan vi kom hem strax efter sex. In med alla shoppingkassar och visa Martin allt det fina vi köpt sen blev Madelene så trött så trött och ligger nu i sängen och sover så gott. Det tar ju på krafterna att shoppa :) Även om det blev handlat ganska mycket så kostade det inte en hel förmögenhet utan jag kom lindrigt undan eftersom jag hade mina presentkort med mig. Och som vanligt blev det mest handlat till Madelene och hade det inte varit för att Beatrice hade varit med så hade det bara blivit kläder till Madelene, men nu tyckte Beatrice att jag minsann skulle unna mig lite nytt jag också så det blev en ny snygg tröja på H&M och två linnen på Gina Tricot. Men det är inte lika kul att handla till sig själv, men jag behöver ju faktiskt också lite nytt ibland. Till Madelene blev det en jättefin brun jacka, en ny mössa och tights på H&M, pyjamasar och 2 par jeans på KappAhl och fodrade jeans och tre bodys på Lindex. Så kul det är att shoppa när det inte kostar mig nästan en krona :)

Nu är mamma också allt lite trött, blir nog slöa i soffan resten av kvällen. Kanske en kopp te eller en bit mörk choklad med ett glas Cola Zero. Sen blir det nog sängen tidigt, det är ju en dag imorgon med!

1 kommentar:

  1. Så duktig du va som använde dina presentkort nu och kul att du unnade dej själv ngt, d e du värd vännen

    SvaraRadera