lördag 6 november 2010

Hockey igen

Igår var det hockey igen och hade ingen barnvakt till Madelene så hon fick följa med mamma på hockey. Det ska ju börjas i tid och det är viktigt för henne att lära sig vilket lag hon ska hålla på :) Hela dagen hade jag gått och varit nervös eftersom jag inte visste hur det skulle gå och hur hon skulle reagera. Hon är ju typ alltid cool och lätt att ha med sig över allt men nu var ju detta en helt ny miljö som dessutom är ganska högljud och det händer mycket. Men jag hade verkligen inte behövt oroa mig, hon sa inte ett ljud på hela kvällen fast hon knappt sovit under dagen. Hon skrattade och diggade till musiken och tyckte det va spännande att vara med. Och de få tillfällen det blev lite tråkigt hade hon ju Michelles armband att leka med. Är verkligen superimponerad och stolt över min lilla tjej som var så duktig. Hon satt snällt med hörselskydden på öronen hela tiden (3 timmar!!).

Måste bara skriva lite om matchen också, Rögle mötte Almtuna och bjöd på riktigt snyggt spel. Kan säga att pappa och Beatrice missade ngt, men tror fortfarande att Kanarieöarna slår högre. Matchen slutade 5-1 men det målet som Almtuna gjorde räknas knappt tycker jag, de fick göra straff av ngn anledning. Jag missade varför de fick göra straffen för det va precis i början och jag hade fullt upp med Madelene just då. Rögle vann alltså sin femte raka hemmaseger!!! Efter matchen stannade vi kvar i spelarhörnan så Madelene fick autografer på sin tröja av kvällens bästa spelare (enligt publiken) vilket för kvällen var # 21 Ted Brithén och # 34 Henrik Björklund. På väg till bilen sen så såg vi # 7 Mats Bødker, hon har ju hans autograf sedan innan men den tröjan är ju för liten, nu hade vi tyvärr ingen penna med oss så det fick bli en liten bild istället. Synd hon har nappen inne bara för hon ler faktiskt bakom den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar