lördag 19 september 2009

Bio

Igår var jag och Martin på dejt i Malmö :) Vi kollade på "Flickan som lekte med elden" har ju köpt samtliga böcker men hann tyvärr inte läsa ut denna innan bion igår, hade bara 30 sidor kvar så det var jävligt retligt. Kan väl säga som så att boken är ju alltid bättre än filmen och så var det i detta fallet också. Var en hel del saker som fattades och det kändes som att en tredjedel av boken bara var helt borta i början.

Början var rörig tyckte jag, hade jag inte läst boken hade jag nog inte hängt med. Saknade lite av den spänningen som man upplever i boken och det kändes stundtals nästan lite ihophaffsat. Det märktes tydligt att denna inte är gjort direkt för bio så som "Män som hatar kvinnor" var. Men i det stora hela en bra film.

Jag personligen tycker väl att "Män som hatar kvinnor" var mycket bättre som film än vad denna var, och boken "Flickan som lekte med elden" var bättre än den första boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar