torsdag 24 september 2009

Förkylt?

Har ingen aning om det är som jag håller på att bli förkyld igen eller om det är som jag har fått den berömda gravida nästäppan. Hur som helst så är jag medveten om det och försöker att inte använda nässpray i onödan, det är ju starka grejer det där och man blir lätt beroende av det.

Var hos barnmorskan på kontroll idag och allt såg bra ut, för första gången i mitt liv (vad jag kan minnas) så följer jag "normal"-kurvan! Bebisens hjärtljud låter lika härligt varje gång och det tickar på så snabbt så snabbt. Det obehagliga jag var med om i måndes på ultraljudet, när jag nästan svimmade heter tydligen Vena Cava-syndom. När man ligger på rygg och på så hårt underlag som på en brits så trycker bebisen, livmoder och moderkaka på den stora kroppspulsådern och den olustiga kännla som jag upplevde kommer, men släpper ganska snabbt när man ändrar läge igen. Känner mig som en riktig klenis för när jag låg och skulle mäta magen och lyssna på hjärtat så får jag denna känsla igen, tur det inte är så hemma iaf.

Förutom mitt besök hos BM så har det väl inte hänt så mkt idag, jag är trött och orkeslös och just idag har jag inte haft ngn motivation till nånting. Skulle behöva städa men får se om jag orkar. Annars får jag ta ett ryck imorgon istället. Har också varit i kontakt med Försäkringskassan, det känns verkligen som ett lotteri när det gäller dem, har man tur får man en bra handläggare och det är det jag hoppas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar