fredag 4 september 2009

Provtagning

Sådär ja, då har vi varit på vårdcentralen och tagit prover för svininfluensan. Martin har ju som jag nämnt tidigare varit dålig och är fortfarande så imorse ringde jag och ville ha en tid. Men blev att tanten i telefonen ville prata med Martin eftersom han lättare kunde förklara hur han mår.

Vi blev insläppta bakvägen och satta i ett "influensa" rum. Läkaren som vi träffade sa att detta fortfarande var väldigt ovant för dem och att de som jobbar inte har fått någon annan information än den som vi alla ser i tidningar och på tv, vilket är lite konstigt tycker jag, vem ska man då kunna få svar på eventuella frågor av om ingen kan någonting.

Det var verkligen inget kul prov att ta, jag trodde det var ett vanligt blodprov de skulle ta och sedan skulle det vara över men nej. De tog en lååång sticka och körde upp i näsan och liksom långt ner i halsen, fy det var verkligen otrevligt. De testade oss båda eftersom vi bor ihop och jag är ju gravid och tillhör ju därmed riskgruppen. Så fram tills vi får svar på proverna så ska vi hålla oss för oss själva. Hoppas nu bara att jag slipper bli sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar