måndag 21 september 2009

Ultraljud

Har precis kommit hem efter att ha varit på ultraljud i Landskrona. Blev en sväng in på ICA också när jag ändå släppte av Martin vid tåget, en liten runda på JYSK och ÖB blev det också men sen orkade inte min kropp med mer. Gör så fruktansvärt ont att hoppa i o ur bilen.

Undersökningen idag var ingen trevlig upplevelse. Jag ligger där på britsen och både jag och Martin försöker hänga med på vad barnmorskan visar på skärmen. Rätt som det är känner jag hur jag börjar svettas som en gris, det liksom pärlar sig på pannan, sen kommer illamåendet som en blixt från klar himmel och jag tror jag ska spy. Vi får pausa och jag får sätta mig upp en stund och dricker lite vatten. Riktigt obehagligt var det iaf. Barnmorskan sa att det är inget konstigt att jag blev sån, blir tydligen så ibland när bebisen börjar ta plats och trycker på nerver o grejer, tur att jag inte svimmade bara. När jag la mig ner igen så hände samma sak så jag fick ligga på sidan sen.

Eftersom jag inte mådde så bra så kommer jag inte ihåg mycket av vad hon sa mer än att allt såg bra ut och var som det skulle och det är alltid lika skönt att höra! Kan ju säga att det hänt en del i magen sedan sist. Allt va mycket större och det var faktiskt svårare att se vad som va vad, sen hjälpte det inte att bebisen rörde sig hela tiden. Vid förr undersökningen vägde den lille 198 g (18+3) och idag vägde den 2165 g (32+3) och det känns minsann att den växer där inne :)

Här kommer en dålig bild men ändå,
föreställer ansiktet på olika djup.



1 kommentar:

  1. Skönt att allt va bra. Känner igen där där obehagliga känslan, inget kul alls. men d går ju över...
    Kram på er

    SvaraRadera