onsdag 9 september 2009

Jävla förkylning

Nu har Martin varit på jobbet en hel dag men ringde precis och ville bli hämtad vid bussen för han är helt slut stackaren. Jag själv är också helt slut, man orkar ju fan ingenting när man är förkyld. Det såg ut som fan här hemma och jag ville inte skjuta på det längre utan tog tag i dammsugaren och gav dammråttorna en ordentlig omgång :) Våttorkade golven också, resten skiter jag i, får se om jag orkar ta toaletten efter maten annars får den vänta. Och röjt undan har jag bara gjort ytterst lite, har plockat undan på golvet bara så jag kom åt med dammsugaren.

Nu är här iaf rent hemma och det doftar ljuvligt! Smurfen har vaknat och för liv i magen, vi bestämde oss för att vi kan inte hålla på o kalla bebisen för DEN tiden ut utan vi ville ha ett smeknamn på personen i magen. Martin tyckte den skulle kallas för Smurfen och jag köpte det! Han tänkte till och med till lite, de är ju alldeles blå/lila geggiga när de kommer ut, lite som en smurf!

Orkar nog inte mycket mer idag. Blir middag och sen slappa, man ska inte hålla på och dona som jag har gjort när man är sjuk men det är lätt att vara efterklok! Måste bara tillägga att vi fick provsvaren igår och det var inte svininfluensa vi hade, utan "bara" en vanlig dunderförkylning.

1 kommentar: