fredag 27 november 2009

BVC besök

Ja nu är det kväll och fredag! Vi har precis ätit pizza, mums! Innan dess har BVC varit och gjort hembesök. Lite trevligt att sitta hemma i sin egen miljö och prata, synd bara att hon var rädd för hundar så de fick jag stänga in i sovrummet. Fick tips på att testa Sempers magdroppar mot magknipen och eventuellt testa Lactulos om hon är hård i magen. Fick en ny vikt på Madelene också så nu väger hon 4480 gram vilket betyder att hon gått upp 400 gram på en vecka, jösses!

Martin kom hem en timme tidigare från jobbet för han mådde inte bra stackaren, hade tydligen spytt på både jobbet och på tåget på väg hem. Så vi tycker lite synd om honom här hemma och hoppas han ska bli frisk. Nu är äntligen alla stakarna på plats i fönstret, det är bara lite tomtar som ska på plats så är här julpyntat och fint hemma. När Martin kom hem från jobbet så åkte jag iväg till Svalöv, tänkte köpa dessa dropparna som jag blivit tipsad om. Jag var helt säker på att de hade öppet till 18.00 men de stängde 17.30 och jag kom fem minuter försent. Men knackade på rutan och sa vad jag behövde och då öppnade de direkt till mig, det kallar jag service och sånt gör mig så glad. Tackade så mycket och åkte hem igen. Mätta och goa är vi nu, bara lilla Madelene som ska ha mat sen blir det fredagsmys med Idol på tvn!
Madelene 1 dag gammal, det har hänt en hel del på
dessa fyra veckor :)

1 kommentar:

  1. Lilla tösen börjar redan bli stor ju. Nu väger hon snart som simon när han föddes haha

    SvaraRadera