tisdag 10 november 2009

Tisdag!

Hinner knappt med här hemma, dagarna går verkligen fort och nu är Martin inne på sin sista lediga vecka. Det är så skönt och mysigt att ha honom hemma, verkligen ett enormt stöd och hjälp. Idag har han legat och gosat med Madelene så jag har fått skött lite här hemma, man halkar lätt bak med tvätt och städning med en liten har jag märkt. Men lite skit i hörnen har väl ingen dött av. Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete! Har också fått tid över och uppdaterat hemsidan en snabbis. Måste verkligen få tid över också till att sätta mig ner och skriva ner lite om förlossningen och de första dagarna, hur man tänkte och kände osv för jag känner redan att jag håller på att glömma och det vill jag inte, jag vill komma ihåg hur det var!

Igår var vi för första gången på BVC och det var bara ett snabb besök för att kolla vikten på henne, sen kommer de och gör hembesök på fredag. Skönt att de kommer hem så man slipper ta ut henne i onödan. För det var verkligen äckligt att gå med henne igenom väntrummet, jag såg riktigt hur alla baciller bara flög omkring där inne. När vi sedan var på väg hem va det hur lång kö som helst och massa folk för det var tydligen dags för vaccination av svininfluensan. Usch va obehagligt det va att gå där med sin lilla bebis...Hon hade iaf ökat i vikt och är nu nästan uppe i sin födelsevikt igen, nu väger hon 3550 gram! Vi fick också lite tips och råd och saker att tänka på.

Vi var förresten en snabbis hon Henrik också igår, vi lämnade Focusen för service och passade på att visa upp Madelene. Hon är så snäll i bilen också, säger inte ett ljud, men sånt kan ju ändra sig snabbt. På vägen hem blev det Burger King, vi som sa att vi skulle sluta med sån skräpmat när bebisen va ute. Jaja, det kan vi ju sluta med en annnan dag!

Lägger upp lite bilder från vår härliga promenad i lördes när vi firade vår första bröllopsdag! Synd bara att man ser så sliten o ofräsch ut på alla bilder man är med på :)

1 kommentar:

  1. Man FÅR vara sliten nu efter förlossningen. Man har tillräckligt tänka på än fixa sig i håret + med smink. Dom växer så fort ändå så ta vara på tiden och njut :)

    SvaraRadera