söndag 29 november 2009

Första advent


Ja nu är det första advent och stakarna står i fönstret. Det blir plötsligt så mysigt i höstmörkret när man plockar fram adventsljusstakarna och det tänds mer ljus inne. Jag är ju lite svag för myspys så därför gillar jag denna årstiden, jag kan tända ljus och ha min mysbelysning tänd. Idag har min pappa, mina systrar och min farmor & farfar varit på besök. Vi bjöd på lite adventsfika och farmor och farfar fick se lilla Madelene för fösta gången. Men som hon har växt vår lilla tjej, såg ju gigantisk ut på bilderna jag tog när hon låg i Pernillas knä :) Men vad e det de säger, kameran lägger på fem kilo!

Igår när jag var på IKEA så köpte jag ett billigt täcke, det billigaste de hade som Madelene har fått och ska ha och ligga på på golvet. Ett billigt täcke och ett påslakan och vips så har man ett mjukt och skönt ställe för henne att ligga och sprattla på. Testade det nu ikväll och klart hundarna ville vara med och inviga täcket. Är verkligen jätteglad att de tycker så mycket om sin lillasyster och vill vara nära. Verkligen supermysigt! Tur vi hade kameran i närheten så vi kunde dokumentera detta! Gosigare att ligga på än Zigge och Budda finns nog inte förutom mamma och pappa då förstås. När hon låg på Budda så somnade hon nästan, så sött så!

1 kommentar: