tisdag 24 november 2009

Magont?

Ja idag har det varit synd om lilla Madelene, hon har inte velat något annat än att vara med sin mamma. Har jag lagt henne i sängen så har hon blivit jätteledsen och bara gråtit. Så idag har det inte hänt mycket, har bara gosat med min underbara dotter för det är det hon har behövt och inget är viktigare än att tillgodose hennes behov, det viktigaste är att hon mår bra sen får allt annat komma i andra hand. Misstänker att det är magen som spökar, att hon har magknip eller liknande för hon krystar och fiser som bara den men det händer ingenting. Måste vara jobbigt att vara så liten och inte kunna tala om vad som är fel. Och jag tycker inte om att känna mig så maktlös som jag gör när jag inte vet riktigt varför hon är ledsen.

Efter att jag matat henne vid två tiden så verkade det som det blev lite bättre, vi låg i stora sängen och kollade på Lilla Sjöjunfrun och gosade hud mot hud under täcket. Det var verkligen hur mysigt som helst och jag hoppas att hon också tyckte det! Hon somnade gott på mitt bröst och nu har hon nog sovit en halvtimme och jag kunde lägga henne ifrån mig, var tvungen att gå på toaletten. Men Zigge låg kvar och vaktade sin lillasyster för när jag kommer upp igen så ser jag hur han ligger vid hennes fötter och gosar. Tur jag hade kameran framme så jag kan bjuda på denna söta bilden.

Zigge och Madelene ligger och sover i stora sängen
Två av mina älsklingar :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas att magen ordnar upp sig snabbt! Stackars lilla knyte. Förstår att det måste vara frustrerande att inte kunna hjälpa!

    Kram kram!

    SvaraRadera