onsdag 18 november 2009

Vilket härligt väder

Eller kanske inte. Fy fan som det stormar ute och inte nog med det utan regnet öser ner ute också. Så idag har det minsann inte blivit någon runda med hundar och barnvagn, de har fått nöja sig med trädgården idag men de har knappt velat vara ute. Eftersom det är sånt skitväder så bestämde jag och Madelene att vi skulle åka och hämta Martin vid tåget idag också, hade ju varit synd om honom om han skulle gå hem i detta vädret.

När vi nästan var hemma så ser vi att bilar börjar backa och vända mitt på vägen, det blinkar och har sig. Det första man tänker är ju att det hänt en olycka men som tur var så va det ingen olycka utan ett träd som blåst omkull och nu låg över hela vägen. Så vi fick köra en rejäl omväg för att komma hem. Väl hemma sen så vrålar Martin på mig från ovanvåningen att en hund har kissat inne. När jag kommer upp så ser vi att det är hur mycket vatten som helst och det är inte hundarnas fel utan det har regnat in genom fönstret i hallen här uppe. En stor pöl och vår matta var genomsur. Bara att börja torka upp och flytta på saker. Så nu måste det in ett nytt fönster. Får hoppas det lägger sig snart så det inte regnar in mer, vi har lagt en handduk i fönsterkarmen så vi får la hoppas att det hjälper.

Nu har jag precis försökt göra fotavtryck på Madelene, det gick väl sådär hon tyckte inte det var jättekul och precis när jag satte hennes fot mot pappret så rörde hon på den. Tänkte nog beställa hem så man kan göra avgjutningar av hennes händer och fötter istället. Inte ens lönt att testa göra handavtryck med färgen, hade ju haft en jätteledsen tös och färg överallt! Nu är vi trötta och efter att Martin varit ute med hundarna så blir det lite familjemys i sängen innan vi slocknar av utmattning! Han får nog hålla hårt i Zigges koppel så han inte blåser iväg, tur att Budda står stadigt på jorden!

1 kommentar:

  1. Jag gjorde hand & fotavtryck i gips på öppna förskolan :) blev jättesnyggt och skönt när man får hjälp annars blir det lätt suddigt tryck. Så kolla om ni har nåt öppnis du kan gå till sen.

    SvaraRadera