fredag 20 november 2009

Fredag!

Ja nu är det fredag igen och jag o Madelene har klarat oss hemma en vecka nu. Skönt med helg så vi får ha Martin hemma med oss. Idag var vi på BVC för första gången själva och det gick väl bra förutom att vi var tio minuter försena. Hon växer som hon ska och har lagt på sig sen vi var där sist för en vecka sedan. Nu väger hon 4080 gram, jösses då är det inte som vi inbillat oss att blöjorna sitter lite tajtare :) Nu fokuserar hon blicken också, en duktig liten tjej vi har! Var inom apoteket en sväng också och köpte Inotyol den ska tydligen vara bra till allt möjligt, tänkte jag skulle haft Panodil också men det glömde jag så jag fick gå in en sväng till. Inne på apoteket blev Madelene beundrad av ett par tjejer i 30-årsåldern och de smälte helt när de såg henne och blev bebissjuka båda två! När vi kom hem och hon hade fått mat så la jag mig och vilade en stund kändes som att det var en bra idé, men nu när jag är vaken igen så vet jag inte om jag känner mig piggare, men huvudvärken är kvar, alltid något. Nu kommer Martin hem om en liten stund och det blir köttfärslimpa till kvällsmat, ska bli gott med lite "riktig" mat och inte halvfabrikat. Blir helt enkelt en myskväll, snart sitter väl Martin och jag helt däckade i soffan om fredagarna som paret gör i OLW reklamen...fredagsmyyyyyys!

Igår var förresten Emma på besök med sina svarta bollar. Vi bjöd på mat och det var kul att träffas igen för det var ett bra tag sedan nu. Madelene fick en sån söt present av Emma, det var tydligen något som hon och sin syster också fått när de var små. "Min första docka" stod det på lappen som följde med och Emmas mamma har själv gjort den. Lite bilder :)

Tant Emma håller Madelene

Den fina presenten

En söt bebis och en söt nyfiken Sol :)
Vad är det matte har i famnen?

1 kommentar:

  1. tack för igår gumman, vilka fina bilder, synd de inte syns att jag faktikst drog upp tröjan med haha !! ;)
    du får gärna maila bilderna som du tog i går på oss, vore kul att se dem?!!
    hörs snart igen!!

    KRAM

    SvaraRadera