torsdag 7 februari 2013

Datordoktor

Ja det är vad min familj har gett som typ smeknamn till min Martin. Och det har han fått eftersom han är så duktig på datorer och kan så mycket. Det är också honom de vänder sig till när de har problem och han löser för det mesta deras problem, alltså en datordoktor :)

Idag kom min mormor och morfar ner på besök, de ringde tidigare i veckan eftersom de hade datorproblem. Så idag kom de ner på besök så de kunde få datorn lagad samtidigt som de fick träffa oss en stund också. Visseligen var jag tvungen att åka till jobbet, men jag hann träffa dem en liten stund i alla fall.

Det är riktigt bra att vara gift med en IT-tekniker. Han håller mig uppdaterad på det mesta och han har stenkoll på våra prylar. Nackdelen är att eftersom han kan det här med datorer så behöver jag inte lära mig att fixa grejer för det är mycket enklare att bara be honom göra det. Grundkunskaperna har jag ju så lära mig kan jag ju men han gör det ju så gärna!


#012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar