fredag 8 februari 2013

Fredagsmys

Sitter nu här och försöker sammanfatta denna fredagen för mig själv och kan inte förstå var den har tagit vägen. Jag vaknade inte precis full av energi, tvärtom så var jag hur trött som helst. Men barnen var pigga och glada och det smittade av sig på mig. Så efter att vi ätit frukost var det så mycket jag tänkte att jag skulle hunnit med men det är inte mycket utav det som har blivit gjort. Jag måste träna på att sätta upp realistiska mål för dagen så jag inte blir så besviken när jag inte ens har hunnit med hälften. Saker och ting tar mycket längre tid än jag tror.

Som idag till exempel har jag suttit och fixat till mig CV och det personliga brevet till jobbsök. Ändrade lite i innehållet och ändrade layouten så det ser bättre ut. Jag har ju skickat ut samma ganska länge nu så jag kände att det var dags att förnya lite. Men det där med att skriva personligt brev och att ändra mitt CV tog ju hur lång tid som helst, till slut blev jag ganska nöjd och hann söka ett jobb iaf. Nu tar det väl lite längre tid när jag inte kan sitta helt ostört vid datorn också men idag har det inte gjort något med små pauser, för att sitta och skriva personligt brev och söka jobb tycker jag är så deprimerande. Blir nedstämd av att sitta och söka jobb för jag blir påmind om hur länge jag faktiskt varit arbetslös utan att få något riktigt napp, påminns också om att jag inte kan bidra ekonomiskt här hemma så mycket som jag hade önskat. Kan tycka att det är min tur att få ett jobb nu. Visserligen har jag ju en timanställning, men det är ju just det, det är bara timmar. Och visst är jag jätteglad för det, men tyvärr ger det ingen säkerhet eller trygghet som en fast heltidstjänst ger. När jag tittar tillbaka på mina meriter så har jag bara haft en enda tillsvidareanställning sen jag gick ut gymnasiet. Efter det har jag hankat mig fram på vikariat och timanställningar, det hade varit så skönt med ett "riktigt" jobb.

Hur som helst så är det nu fredagskväll och vad vore väl en fredag utan lite fredagsmys. Martin och jag har börjat titta på en ny serie som vi båda fastnat för. Så nu blir det popcorn och Person of Interest för hela slanten!



#013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar