söndag 3 februari 2013

Ny kamera

Detta har varit en lång dag, en lång men väldigt bra dag! Egentligen är jag för trött för att sitta och skriva men jag gör det ändå. Jag fyllde år igår och Martin hade ingen present till mig utan istället fick jag ett reklamblad och så sa han att jag skulle få en systemkamera. Och eftersom han inte kan något om detta så fick jag välja själv. Blev helt överlycklig eftersom jag så länge velat ha en systemkamera och detta har han vetat om. Så idag var tanken att vi skulle åka iväg så jag kunde klämma och känna lite på de olika modellerna. Detta hade jag visserligen gjort innan också men nu var det ju på allvar, nu skulle jag faktiskt få en. Efter en sväng på både Media Markt och Elgiganten så åkte vi hemåt igen för jag ville fundera lite till på vilken det var jag skulle ha och om jag kanske skulle vänta på ett ännu bättre erbjudande. Väl hemma så ville jag rådfråga alla mina duktiga fotografvänner på Google+ så jag var på rätt spår. 

Samtidigt som det plingade som bara den i min telefon (inlägg på G+) så var jag med Madelene på prova-på dans. Hon tyckte om det så nu ska hon gå och dansa 10 lördagar framöver. När vi var färdiga på dansen och kommer hem så är Martin och Mikael inne hos grannarna och hjälper de med deras dator. Sitter och läser och svarar på många inlägg, känner mig väldigt osocial men jag är ursäktad. Var ganska säker på att det var Canon EOS 600D jag ville ha så efter att ha velat en liten stund så packade vi ut oss i bilen och begav oss till Media Markt för andra gången idag. Denna gången för att nu komma hem med en ny kamera. Det var på håret att vi hann, vi var sist ut ur butiken men vad gör det, vi hann! Tyvärr hann ju klockan bli ganska mycket innan vi kom hem och kameran skulle ju laddas innan den gick att använda. Men jag har ändå hunnit testa den lite ikväll och jag har nog tagit ett femtiotal bilder. Riktigt kul var det faktiskt. Tyvärr är jag för trött för att orka sitta uppe ännu längre och leka med min nya kompis och imorgon ska jag jobba. Men på tisdag, ja då jäklar ska det fotograferas. Känner mig uppspelt som ett litet barn på julafton och jag har helt klart världens underbaraste man! 

Min födelsedagspresent från Martin

#008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar