onsdag 6 februari 2013

Kamerabyte

Ganska direkt efter att jag hade satt ihop min nya kamera och använt den ett litet tag kände jag att det var något som inte stämde. I handtaget var där liksom någon sorts klunkliknande ljud, ett ljud som inte hör hemma i en kamera. Tyvärr brukar jag ha lite otur med teknikprylar och hade hoppas att det skulle vara annorlunda denna gången. Tidigare gånger har jag inte brytt mig om att klaga, eller klagat på varan för sent alternativt bara lärt mig leva med det för att jag inte velat vara utan min pryl. Men denna gången tänkte jag att nu ska jag minsann se till att bli helt nöjd. Det ska vara kul att använda min kamera och inte ångestladdat. Efter att ha hört mig för lite på G+ så bestämde jag mig för att åka in till butiken och begära att få en ny kamera.

Barnen och jag hämtade Martin i Helsingborg och åkte inom Media Markt på vägen hem. Hela eftermiddagen har jag förberett mig för det värsta och laddat upp med vad jag ska säga för att få det att gå som jag önskade. När vi kommer dit så känner och klämmer de på min kamera men de hittar minsann inget fel någon av säljarna. Den ena är mycket mer hjälpsam medan den andre är bra mycket tjurigare och förstår inte riktigt varför jag vill byta. Men eftersom det är en kamera jag bara haft i tre dagar så ska det ju vara felfritt menade jag på och gav mig inte. Den "snälle" försäljaren gav mig efter lite diskussion en helt ny låda och jag hoppas att detta ska bli bra nu. Men det har åter igen visat sig ha betydelse vilken person man pratar med, det gäller att hitta rätt även här. Jag är hur som helst glad att jag åkte och bytade och att det gick så smärtfritt som det gjorde. Nu ligger den på laddning och sen ska den testköras!



#011

1 kommentar: