lördag 2 februari 2013

Födelsedag och melodifestivalen

Det är idag den 2 februari, dagen då jag föddes för 27 år sedan. Har kanske lite åldersnoja men jag har lite svårt att greppa att jag just fyllt 27 år, 27!! Kanske är det en tidig 30 årskris jag känner av :) Nej, skämt åsido så är det inte hela världen att fylla 27 år, jag är inte gammal och räknas väl fortfarande som relativt ung. Ålder är bara en siffra och man är inte äldre än man känner sig och jag känner mig fortfarande som 25 :) Dagen har tillbringats här hemma med familjen och började med lite lite sovmorgon. När jag sen smyger ner för trappan blir Madelene helt förtvivlad för att hon hörde att jag var på väg ner, för hon skulle ju gå upp och väcka mamma. Så efter frukosten gick jag upp och la mig och "sov" en liten stund så Madelene kunde komma upp och väcka mig med skönsång. Vid fyra tiden kom sen min pappa, mina systrar och Pontus för att gratta mig. Vi har ätit tacos och självklart även en liten bit tårta, och det var hur gott som helst.

Melodifestivalen hade premiär ikväll. Självklart satt vi bänkade i soffan allihopa för att kolla på den. De obligatoriska lördagsgodiset var också framme. På soffbordet hade vi också en laptop så vi samtidigt kunde hålla koll på kvällens hockeymatch. Tyvärr gick ju inte den något vidare och Melodifestivalen var ju inte heller mycket att hurra för. Vilken katastrofomgång  kan ju bara hoppas att de andra delfinalerna bjuder på bättre musik. Ikväll var det ju bara mellanakten som var bra, synd man inte kunde rösta på den.

Det har varit en kanondag som inte känts stressig och det har bara varit massa mys med mina nära och kära, precis så som jag ville ha det. Alla gratulationer jag fått från både Google+ och Facebook gör också mig glad, tänk att det finns så många som tänker på mig på min födelsedag! Nu har gästerna lämnat oss och båda barnen sover. Kanske dags för lilla mamsen att göra det samma eller ska jag våga trycka på den där blåa knappen på den röda sidan en gång till?


#007

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar