tisdag 19 februari 2013

Tropikariet

Denna vecka är det ju sportlov, tanken var egentligen att Madelene skulle varit ledig från dagis denna veckan och ha lite lov hon också. Men eftersom Mikael skolas in på sitt dagis denna veckan så får hon gå som vanligt i alla fall, inte för att det gör henne något hon trivs så bra på dagis vilket jag tycket är väldigt skönt. Så min tanke har hela tiden varit att vi ändå skulle försöka göra något speciellt denna veckan. Tidigare har jag tänkt att vi skulle åka till Busfabriken men efter att ha tänkt om lite så blev det en utflykt till Tropikariet i Helsingborg. Jag själv har aldrig tidigare varit där och jag vet hur spännande mina barn tycker att det är med djur. Så direkt efter att jag hämtat Madelene på dagis idag så ringde vi till morfar och frågade om han och Pernilla ville följa med. Min pappa tyckte det lät som en kul grej och tog med sig Pernilla och hennes kompis och mötte oss i Helsingborg.

Madelene tyckte att regnskogen var lite läskig eftersom det var så mörkt men sen samtidigt så var det väldigt spännande att titta på alla djuren. Favoriter blev nog lemurerna som man kunde sitta riktigt riktigt nära och studera. En stund hade vi en som satt precis bredvid oss och åt en bit frukt. Mikael var utom sig av förtjusning när vi satt där och tittade på dem. Vi tittade på hajarna, riktigt majestätiska djur det där. De är så ståtliga på något sätt när de simmar fram. Där fanns apor som härjade fritt och vi fick klappa ormar, både Madelene och jag blev förvånade över hur kalla de var och lille Mikael klämde och kände han också. Jag är glad att vi gjorde denna utflykten och inser att jag skulle vilja komma ut och göra sånt här oftare så det får det bli ändring på. Nästa gång tar vi med oss pappa Martin så han också får titta på alla djuren och klappa ormen!




#024

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar