lördag 9 februari 2013

Jobb hela dagen lång

Detta har varit en lång dag, har jobbat 8-20 idag och det har gått i ett. Men det är helt klart mycket roligare att jobba när det händer lite, tiden går fortare också om inte annat. Martin har varit ensam hemma och haft mys med barnen, hade också gärna varit med men det är nog nyttigt för dem tre att ha lite egentid också. Får inbilla mig själv det i alla fall så känns det inte så tungt att gå till jobb på helgen. Madelene har varit på dansen idag också, det var första gången och jag kunde inte vara med. Men Martin lämnade henne och allt hade gått bra och hon hade varit det enda barnet i gruppen som hade gått med på att dansa utan att mamma eller pappa var i rummet. Hon hade gjort övningarna precis som ledaren hade visat och hängt med bra i rörelserna. Blir så stolt över min lilla tjej när jag fick rapporten från Martin. Hon växer alldeles för fort men det känns jättebra att vi har en så modig och självsäker tjej, känns skönt att veta att hon känner sig trygg i vem hon är och jag hoppas verkligen det fortsätter vara på det viset.

När jag skulle gå av mitt pass så får jag höra av nattpersonalen som kommer och löser av oss att det skett en olycka på vägen och att de uppmanar oss att köra försiktigt hem för att det är dåligt väder och halt. Nu var det som tur var inte så farligt på det hållet jag skulle åt, men klart obehagligt att två ur personalen hade varit med i en bilolycka precis innan vi andra skulle hem. Kom hem lite senare än vanligt, men inte så farligt och det är det värt att komma hem i ett stycke. Kommer hem och Madelene är vaken, hon hade vaknat stackaren efter att ha sovit en liten stund, hostat så mycket så hon trodde hon skulle kräkas. Så hon och Martin höll ställningarna i soffan och hade Melodifestivalen på tvn tills jag kom hem. Kan tycka att det var inga bidrag att hurra för precis, men sen hörde jag ju inte alla heller. Förstår bara inte hur Bananen kunde gå vidare, det måste ha funnits någon som var bättre som kunde gått direkt till final.

Tänka sig, jag lyckades få ihop ett inlägg idag också, ska jag lyckas ro denna utmaningen i hamn tro. Nu är det hur som helst dags att dra mig till sängen så jag ska orka upp till jobb imorgon också, ska jobba 8-20 imorgon också.


# 014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar