torsdag 21 februari 2013

Fortsatt inskolning

Mikael skolas in för fullt, han började i måndags och har nu varit inne i dagissvängen nästan en hel vecka. Det har gått bra för honom och han har varit cool. Avvaktat lite och kollat läget en liten stund innan han har släppt loss helt. Han verkar trivas och det känns bra för mig. Idag var det dags att lämna honom helt ett par timmar för att se hur han klarade sig själv, utan att ha mamma som trygghet i hörnan.

Madelene har i veckan varit nyfiken på var Mikael är någonstans och har varit lite orolig att lämna på hennes dagis. Så idag hade jag henne hemma med mig och tog med henne när Mikael skulle lämnas, så hon fick se vart hans dagis är. Var först lite orolig attack hon skulle ta över för mycket men de var upptagna på olika håll och det var knappt jag fick med henne hem. Som tur var hade jag berättat vad vi skulle hitta på, så det lockade jag henne lite med. Vid fruktstunden vinkade vi hej då till Mikael och körde hem.

Så oerhört konstigt det kändes att bara åka hem med ett barn. Saknade honom direkt och hade gärna bara vänt i dörren och hämtat hem honom igen. Efter att ha hängt upp tvätten och startat en maskin tvätt till så påbörjade vi tjejer lite pyssel. Vi smälte pärlor i ugnen och sedan pärlade vi både halsband och armband. Samtidigt som Mikael saknades här hemma så var det lite mysigt att ha egentid mest Madelene.

När det var dags att hämta Mikael så var det en glad kille som sprang och mötte oss vid dörren/grinden. Allt hade gått så bra och de tycker han är så trygg i sig själv. När de andra barnen blev ledsna så hade han försökt göra de glada igen genom att läggar sitt lilla huvud på sned eller klappa dem på kinden, men då hade det tydligen bara blivit värre. Det är allt en omtänksam liten herre vår lille Mikael. Hoppas det kommer gå lika bra att lämna honom i fortsättningen också. Synd bara att det är på fel ställe!



#026

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar