tisdag 12 februari 2013

Hopp om våren

Trots att snön har fallit här hemma till och från hela dagen så känner jag ändå hopp om våren, det känns som att våren är på väg. Visserligen med små små steg, det snöar ju fortfarande ute, men ändå. Har lagt märke till att det är allt ljusare om kvällarna nu också. Idag när jag tittade ut så såg jag till min stora glädje att det fortfarande var ljust vid fem tiden, det hade ju förvisso börjat skymma lite men det var åtminstone inte helt svart. 

Martin såg imorse att det tydligen är fettisdagen idag. Jag är inte speciellt förtjust i semlor men jag vet hur mycket Martin tycker om det så efter dagis så åkte jag och Madelene till Ica för att köpa semlor till henne och Martin. Jag kunde så klart inte låta bli att smaka en liten tugga och en liten tugga är alldeles precis lagom för det blir lätt för mycket när det gäller semlor. En eller två tuggor kan vara gott, sen mår jag bara illa och har typ alltid gjort. Madelene tyckte det var gott men kladdigt och grädden tröttnade hon på efter ett tag. Jag ser fram emot våffeldagen istället för våfflor, det är mums!



#017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar