söndag 17 mars 2013

Biljakt

Ja nu är vi på jakt efter ny bil igen och det är dags för min beslutsångest att ställa till det för mig. Eftersom jag nu kommit igång att börja jobba och barnen måste kunna hämtas på dagis när jag är på jobbet så behöver vi nu en andrabil. Tanken var först att vi skulle reparera den bilen vi har haft stående länge, vår gamla Mondeo. Men så när vi skulle ut och testköra den igår så såg vi hur den hade börjat mögla och den hade blivit riktigt rälig. Antagligen mår inte bilar så bra av att bara stå i över ett halvår utan att användas, konstigt :) Den har idag hämtats av en kompis till oss som är snäll och kör den till skroten år oss, känns inte lönt att lägga mer tid och pengar på den utan nu tar vi sikte på en ny liten pendlarbil. Det var riktigt skönt att se den gamla skrothögen rulla iväg.

Nu lutar det väl åt att det blir en liten Golf som blir "jobbebilen". En nära kompis till mig som är mekaniker och kan det här med bilar har tipsat om att det ska vara en vanlig bil som är billig att laga och lätt att få tag på delar till. Har suttit och kollat lite på Blocket idag och valen är många och det ställer till det för mig. Bara nu precis så hittade jag en liten billig BMW 316ia/3 och det hade ju varit lite kul, men tyvärr låter det inte som en billig bil i mina öron. Får se vad Honken säger :)

Min nya pendlarbil?


#050

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar