torsdag 28 mars 2013

Städ och Jobbebubbla

Jag har verkligen inget kul att komma med idag känner jag, men känner ändå att jag vill skriva något, jag måste ju dessutom skriva något i och med min utmaning #blogg100. Idag är det småplock och fix här hemma som står på listan att göras innan jag går in i jobbebubblan igen. Jobbar inatt, imorgon natt, släktträff i Malmö på lördag och så kör vi ett 12-timmars pass på söndag, lite påskfirande hos min mormor och morfar på måndag för att sedan avsluta med ett nattpass till!

Men jag har ändå fått gjort lite nytta idag känner jag trots att dagen började ganska kass. Inget som egentligen hänt utan jag kände mig bara lite låg och det tog lång tid innan jag kom igång. Tur att barnen har varit små solstrålar hela dagen. Madelene var så söt imorse när det slog henne att hon inte hade ont i öronen längre, den där äckliga medicinen hade alltså hjälpt. Blev tvättat fyra maskiner tvätt idag, hann också plocka undan saker i rummen på bottenvåningen samt dammsuga och moppa samtliga rum på bottenplan. Känns bra att lämna det fint och förhoppningsvis kommer jag hem till ett lika fint och städat hus imorgon bitti.

Detta blir en intensiv arbetshelg som dessutom är påskhelgen men det är bara att gå in i jobbebubblan och göra det bästa av situationen. Jag är så glad att jag har ett jobb jag trivs med och en familj som har förståelse för att jag rycker in som jag gör!

 
 
#061
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar