måndag 25 mars 2013

Löning

Ordning och reda, pengar på fredag! Nu är det ju visserligen måndag men det är löningsdag. Den 25e är mycket roligare nu när jag jobbar och man ser att det kommer in mer pengar än vanligt på kontot. Pengar är egentligen ett elände, har man inga så kan man knappt göra någonting. Pengarna styr våra liv otroligt mycket, så därför blir det en väldig trygghet när man vet att det kommer in pengar så man klarar sig utan att behöva oroa sig. Jag är så glad och tacksam att vi har jobb båda två. Även om mitt är på timmar så är det många många som inte har något jobb över huvud taget. Och att inte ha något jobb, att inte veta om man ska klara genom månaden, om man kan betala sina räkningar det är en väldig stress och gör att man mår dåligt. Just nu slipper jag känna så och det är jag glad och tacksam över.


#058

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar