tisdag 5 mars 2013

Flexibel

Ja som timvikarie gäller det minsann att vara flexibel och att kunna ändra planer och ställa om sig snabbt, för ibland går det undan. Sitter i godan ro här hemma och bara kopplar av i soffan en liten stund och ska alldeles strax gå och äta lite lunch när telefonen plötsligt ringer. Ser att det är från jobb och svarat på direkten, de vill att jag ska komma in och jobba ikväll, jättekul tänker jag först men sedan slår det mig att jag måste säga att jag inte kan. Martin har jobbat hemma idag och barnen var på dagis, hade jag kört iväg hade inte Martin kunnat hämta barnen. Men efter lite pusslande här hemma och på jobb så räcker det att jag börjar halv tre och det funkar ju kanon eftersom jag då hinner hämta hem barnen innan jag kör till jobb.

Så en dag som var helt tom i kalendern, blev en dag med jobb. Tur att det löste sig, men det hade ju verkligen underlättat med en bil til för då hade det inte varit något problem alls. Får hoppas att ekonomin snart tillåter en liten billig andrabil.


#038

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar