söndag 10 mars 2013

Sjukling

Sitter på jobbet idag och får en av dagens alla minirapporter från Martin och där står det att de myser i soffan och tittar på Askungen. Ett par minuter senare får jag ett nytt sms där det står att Madelene kräker. Mitt mammahjärta går i tusen bitar på direkten och där sitter jag på jobb och kan inte göra något. Nu har ju mina barn sån tur att de har världens bästa pappa så jag vet ju att hon är i bästa tänkbara händer, men jag är inte där.

När arbetspasset är slut och jag äntligen kommer hem så har jag en trött hängig liten tjej som ligger i Martins knä i soffan. Tycker så synd om min lilla tjej och jag önskar så att jag bara kunde ta en trollstav och trolla bort det onda. Läser en godnatt saga för henne och hon säger att hon vill bli frisk. Hon somnade gott och jag hoppas innerligt att hon slipper kräka mer inatt och att Mikael får hålla sig frisk. För det värsta jag vet är när mina barn är sjuka.


#043

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar