fredag 29 mars 2013

Sorg och Saknad

Idag är en sån där jobbig dag att ta sig igenom, idag är det mammas födelsedag och hon skulle idag fyllt 50 år. Det känns så konstigt att inte vara hemma och fira stort som man ska göra utan istället vara utspridda på olika ställen och inte ha mamma här att fira. Eftersom detta är en jobbig dag för mig så är jag på ett sätt glad att jag jobbade igår natt och ska jobba inatt för det gör ju att jag i princip har sovit bort hela dagen och det inte har funnits så mycket tid till att tänka och vara ledsen. Men jag vaknade med en klump i magen och ville nog egentligen sovit ännu lite till precis som att smärtan hade försvunnit bara för att dagen tar slut, men så är det verkligen inte. Den smärtan bär jag i mitt hjärta varje dag och saknaden efter min älskade mamma är där varje dag. På ett annat sätt så sörjer jag att jag faktiskt sovit så mycket idag och jobbar inatt för jag har ingen möjlighet att umgås med min pappa och mina systrar idag, jag har inte haft möjlighet att ta mig till mammas grav för att ens lägga blommor på hennes grav idag när det är hennes 50-årsdag, detta ger mig dåligt samvete och skuldkänslor.

Det finns så mycket jag skulle vilja berätta för min mamma, tänk om jag bara kunde få träffa henne en endaste gång till. Jag skulle slänga mig om halsen på henne och aldrig släppa taget, jag skulle berätta för henne hur mycket jag älskar henne och hur glad jag är att just hon är min mamma! Nu sitter jag här med tårar i ögonen så jag ser inte längre vad jag skriver, så jag nöjer mig för denna gången. Men åh vad det gör ont i hjärtat idag, älskade älskade mamma!


#062


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar