söndag 24 mars 2013

Födelsedagsfirande

Efter att jag gått av sista natten idag så körde jag inom Ica på väg hem. Det behövdes nämligen inhandlas saker så jag kunde göra en tårta när jag vaknade. Idag har vi nämligen haft lite försenat födelsedagsfirande för min älskade Martin som fyllde 27 år i torsdags. Min pappa, mina systrar och Pontus kom vid tre tiden för att gratta Martin och äta tårta.

Jag hade ställt klockan på två för att hinna med allt innan folket kom, men sjutton vad segt det var att ta mig ur sängen. Men kan ju inte ligga för länge heller eftersom det nu är dags att vända tillbaka dygnet igen.
Det blev dessutom tacos till middag och när barnen var lagda spelade vi en omgång poker. Plockade fram min väska med marker och så drog vi igång. Tänkte att det kunde vara kul att använda den lite när jag har folk hemma som tycker det är kul att spela. Nu vann jag ju tyvärr inte utan det var pappa som gjorde det, men jag kom iaf inte sist.

Helgen har gått alldeles för fort, precis som vanligt men denna helgen har gått lite fortare eftersom jag har jobbat. Nu ska jag försöka lyckas vrida tillbaka dygnet så jag orkar med mitt arbetspass imorgon kväll. Skönt faktiskt att inte börja förrän kvart i tolv, kan ju bli lite sovmorgon om barnen tillåter. Ögonenlocken känns ordentligt tunga på mig nu, så det ska nog inte bli några problem att somna, det tar nog inte många minuter.


#057

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar