lördag 13 april 2013

Äntligen helg!

Nu är helgen här, jag missade förvisso fredagsmyset med familjen eftersom jag jobbade inatt men det har jag tagit igen ikväll. Det har blivit lördagsmys istället. Eftersom jag jobbat inatt så var jag inte hemma förrän typ halv nio och skulle ju sedan sova lite också för att på något sätt försöka bli människa igen. Så en stor del av dagen har ju gått bort och tyvärr var jag ganska sur och tvär när jag vaknade men efter att ha städat akvariet så tycker jag nog att jag var på gott humör igen. Vi gick upp på vinden och hälsade på våra spöken och gastar och skulle undersöka hur det ser ut med vårkläder till både oss och barnen. Madelene tycker av någon konstig anledning att det är kul att vara på vinden, men det är lite läskigt med spöken och gastar så dem får flytta på sig när vi kommer upp :)

Hur som helst så hade vi gott om vårjackor till barnen men jag måste köpa nytt, Mikael behöver regnkläder och lite annat smått och gott till dagis. Martin kan gott också skaffa sig en ny vårjacka tycker jag allt. Så nu är det allt hög tid för en familjeutflykt uppåt landet, en familjeutflykt i shoppingens tecken!

För att göra det extra mysigt idag så har vi ätit grillad kyckling (Martin grillade utomhus) och potatisgratäng. Det blev riktigt gott och smakade nästan sommar. Visserligen kändes sommaren långt långt borta när det bara var 3 grader varmt och molnigt när Martin stod ute och grillade. Snälla kan inte våren få komma nu med lite sol och värme, jag fryser som jag vet inte vad.

Nu har jag svammlat färdigt för denna gången, börjar känna mig riktigt pigg nu så här på kvällskvisten, men det ska nog gå att somna ändå ikväll. Men innan det är läggdags så ska det förberedas inför vår lilla utflykt imorgon. Hoppas nu bara att inget oväntat inträffar så vi inte kommer iväg, nu har vi väl ändå varit sjuka så det räcker.


#077

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar