onsdag 3 april 2013

Tacos på en onsdag

Ibland kan det vara trevligt att hitta på saker mitt i veckan och inte bara att speciella saker ska hända på helgerna. I eftermiddag har min pappa och två av mina systrar varit på besök. De kom hit så de följde med och hämtade barnen på dagis, min pappa och Pernilla var med och Marlene var hemma med alla hundarna. Mikael blev helt överlycklig när han såg att det var morfar som var och hämtade honom och sträckte upp sina armar och ville upp till morfar. När han sedan fick syn på Pernilla skulle hon också ha en bamsekram. Det var en pigg och glad Mikael vi fick med oss hem. Nästa stopp var Madelenes dagis och blev också glad och överraskad av att se morfar och Pernilla. Tänk att en sån sak som att ha med någon annan att hämta på dagis kan göra så mycket för de små.

När vi kom hem igen till huset så plockade jag fram trimmern för pappa ville bli freisserad, han hade börjat bli långhårig igen och ville få det kort igen. Denna gången frågade jag inte först utan sa bara att nu sätter jag den på 3 mm sen startade jag. Det blev riktigt kort, lite ovant kanske men jag tyckte det blev riktigt bra. Och det växer ju ut igen. När det började närma sig kvällsmat så bestämde vi oss för att köpa hem och laga tacos, för visst kan man väl ha tacos en onsdag! Tyvärr var Martins tåg lite försenade så när Marlene körde till Ica för att köpa det vi behövde så körde jag till Helsingborg för att hämta hem Martin så han skulle slippa komma hem så sent. Sen åt vi alla mat tillsammans och hade lite mys helt utan anledning mitt i veckan!


#067

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar