tisdag 16 april 2013

Ledig dag!

Idag har varit en helt ledig dag för både mig och barnen, det har varken varit jobb eller dagis utan vi har hade en helt orörd dag i morse som vi kunde göra vad vi ville med. Nu vet jag inte riktigt men så här i efterhand så känns det som denna dagen bara har försvunnit ifrån mig och jag har kanske prioriterat helt galet. Men eftersom jag stundtals jobbar riktigt mycket och har haft en period nu med mycket arbete kombinerat med sjuka barn och sjuk man så har alla hushållsbestyren halkat efter ganska kraftigt. Detta är en sak som jag mår dåligt över och jag får någon slags ledighetsångest eftersom jag vill hinna bli klar över allt på en endaste gång.  Och idag var inget undantag.

När jag tittar så här i backspegeln och ser över dagen så hade jag mycket hellre varit ute med barnen och lekt i lekparken eller varför inte bara passat på och varit ute och grejat lite i trädgården. Nej idag prioriterade jag min idiot att städa, städa....humf. Jag hann ju ändå inte klart någon stans i huset. Nu så här på kvällskvisten kan jag inte begripa var denna dagen tagit vägen, en hel dag har gått och jag har ändå inte lyckats hinna städat klart ens på bottenvåningen. Lägg sen på all tvätt som jag ville få sorterad idag också. Barnen har ju för sjutton snart inga kläder i sina byrålådor för allt ligger i backarna och väntar på att komma på plats.

Imorgon är det återigen dags att jobba, två nätter väntar. Jag vill verkligen inte på något sätt verka otacksam eller att det ska framstå som att jag gnäller för att jag ska jobba. Så är verkligen inte fallet, jag trivs så otroligt bra på jobbet och jag är så oerhört glad att jag överhuvudtaget har ett jobb. Men känslan är ändå att jag blir lite avbruten här hemma och det känns lite hopplöst att jag aldrig kan känna mig klar, inte kan sitta ner och känna mig nöjd med vad jag har presterat under dagen. Bara en sån sak som att koppla av med lite bildredigering eller liknande har jag ingen ro till när det är så mycket annat som behöver fixas. Bara nu under tiden jag skriver detta inlägget skulle jag säkert hunnit röjt lite på matsalsbordet. Hur som helst så är det för sent för att ändra något med denna dagen. Men snart kommer helgen, vilket innebär två lediga dagar tillsammans med familjen och till viss del känner jag redan stress över allt jag vill hinna få gjort under den tiden och idag är det bara tisdag!


#080

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar