måndag 22 april 2013

Måndag

Nu är denna måndagen snart slut, ett par timmar kvar sedan sover i alla fall jag gott. Barnen ligger är precis nattade och ligger i sina sängar, förhoppningsvis sover dem gott. Måndagar är lite speciella tycker jag. Första dagen efter helgen, oftast åker Martin till kontoret och jag kan inte låta bli att känna mig lite ensam efter en helg tillsammans. Har ju förvisso underbart sällskap av barnen men det blir ändå inte det samma på något sätt, familjen är liksom inte komplett när inte gubben min är hemma och det känns lite ensamt.

Nu idag har jag äntligen fått städat lite, eller i alla fall gjort mig en grovstädning, fått rensat på golvet plockat undan det som har legat framme och irriterat mig i veckor. Har ju inte haft tid att ta i tu med det tidigare men idag på min lediga dag så gjorde jag ett ryck. Visserligen är här mycket kvar att göra men jag fick rent i stugan och det känns skönt att ha det rent omkring sig. Små plocka och sortera är nästa steg, önskar så att jag kunde få tiden att räcka till och ta ett rum i taget och verkligen ha var sak på sin plats, men en dag ska jag lyckas det har jag bestämt.

Efter att Mikael vaknade från sin middagslur så packade vi in oss i bilen och åkte till min pappa för att överraska honom. Egentligen utan anledning, bara för att göra morfar glad! Ibland behövs det ingen annan anledning. Så där var vi och mös ett par timmar och bara hade det bra innan det var dags att åka hem igen, hem till pappa Martin som nu äntligen var hemma från jobbet igen. Och så skönt det var att komma hem och känna doften av ett nystädat hus!


#086

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar