söndag 7 april 2013

Ny tvättmaskin

Tidigare i veckan la vår tvättmaskin av och tanken var att vi skulle fått med oss en ny tvättmaskin hem igår. Men igår var jag ju på barnloppis och kom hem betydligt mycket senare än vad jag planerat så det blev lite stressigt med tid igår eftersom jag ville titta på både Elgiganten och Media Markt. Och när vi bestämt oss för vilken vi ville ha så hade de inte den på lager på Media Markt och Elgiganten hade hunnit stänga. Så efter dagens frukost så tog vi ytterligare en runda till Väla, fast beslutna att komma hem med en ny tvättmaskin.

Men eftersom inte Elgiganten öppnade förrän klockan 11 så passade vi på att titta på lite nya sängar. Vår säng är i så dåligt skick och skulle egentligen behövt bytas ut för längesedan. Inne på Kungssängen så var där många bra sängar. Jag har bestämt att vi ska satsa på en ordentlig säng som får kosta lite mer. För man måste sova bra för att orka med allt som orken ska räcka till. De hade riktigt fina priser på en del av sängarna så vi kanske slår till på en ny säng också inom kort.

Åter till Elgiganten och vi går in och vet i princip vilken maskin vi ska ha, tanken är att vi bara ska betala och åka hem, men tänk så fel jag hade. Dumt nog så ställde vi lite frågor till säljaren och hon blandade in en tredje maskin som de skulle ha till kampanjpris nästa vecka och vi skulle kunna få den till det priset redan nu, nackdelen var ju då att det var beställningsvara och jag skulle få klara mig utan tvättmaskin hela veckan. Men jag kunde ändå inte bestämma mig, jag och min jävla beslutsångest alltså. Stod och velade länge och väl, tillslut blandade jag in Media Markt igen för att kolla om de kanske hade den tredje modellen hemma. Snäll som min man är så tog vi en runda till där inne, fast till ingen nytta. Tillbaka till Elgiganten, ställa fler frågor till säljaren, klämma och känna på reglagen ett stort plus var ju att vi kunde provtrycka på knapparna eftersom det var ström inkopplat till de maskinerna vi var intresserade av. Efter mycket dividerande med både mig själv, med Martin och med min pappa så kom jag tillslut fram till att det blev den vi hade bestämt oss för igår. Synd att jag är som jag är för nu tog denna proceduren lite drygt två timmar och hela dagen gick åt till att köpa och koppla in tvättmaskinen. Jag som hade planerat in att vi skulle städa hela huset också i helgen, det smög sig kan man ju säga men vi fick en ny tvättmaskin iaf och i skrivande stund så är den första premiärmaskinen snart klar.

Trodde ju aldrig att jag skulle tycka det var kul att köpa tvättmaskin, men det är nästan så jag ser framemot att ta mig an tvättberget som nu växt till sig under ett par dagar. Undrar nu bara hur länge denna känslan sitter i, känslan att det är kul att tvätta :)



#071

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar