måndag 1 april 2013

April April

Nu är vi minsann inne i april månad och det börjar bli hopp om våren. Både Madelene och jag blir så glada när vi kommer ut och tittar i rabatterna och ser att det har slagit ut små lila krokusar. Att all snön är så gott som borta gör ju saken bara ännu bättre. Nu hoppas jag verkligen våren är här för att stanna. Det har varit ett par intensiva arbetsveckor nu och än är det inte riktigt över, jag ska jobba inatt också sen har jag ett litet uppehåll i kalendern. Men innan jag åker till jobbet ikväll så ska vi åka hem till min mormor och morfar där vi ska samlas allihopa för att fira lite påsk och bara umgås. Eftersom jag jobbat i princip hela påskhelgen så blir detta det enda påskfirandet vi hunnit med. Barnen är färdigklädda, Madelene snurrar runder i sin prinsessklänning och Mikael har fin skjorta på sig precis som sin pappa. Nu är det bara jag som ska fixa till det sista sen beger vi oss uppåt landet och har det bra en stund innan jag går på nattpasset denna annandag påsk.



#065

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar