tisdag 2 april 2013

Påsken

Detta har varit en dag jag mestadels sovit känns det som, jag sov till strax efter tre men jag känner mig ändå helst slut och redo för sängen nu. Men allt blev mycket bättre och roligare när jag fick hämtat hem barnen från dagis. Det var två glada barn som kom med mig hem, två riktiga energiknippen som det har varit fullt ös på här hela eftermiddagen/kvällen fram tills de stupade i säng för en timme sedan. Märker bara att det blir allt svårare att få Madelene att lägga sig i tid eftersom det ju som hon säger fortfarande är ljust ute, det måste ju bli mörkt först. Men än så länge går det smärtfritt och vi har flyttat fram läggningen ca en halvtimme.

Som jag skrev igår så var vi uppe hos min mormor och morfar allihopa och åt god mat och umgicks. Eftersom det nu blivit som det blivit denna påsken med sjukdomar och jobb så har det inte riktigt blivit som jag hade tänkt mig. Jag hade ju tänkt att vi skulle påskpyssla lite, sätta fram lite påskris med ägg och fjädrar samt lite påskpynt kanske. Men allt detta fick utebli denna påsken, barnen har varit sjuka innan påsk och jag har jobbat hela påsken. Så därför blev det lite uppletande av påskägg hemma hos mormor och morfar ute i deras trädgård. Madelene tyckte det var kul att gå och leta men det kändes inte riktigt som att Mikael förstod det roliga, han var mest bara glad att vara ute och gå runder i det fina vädret. Jag hade lyxat till det med vars två påskägg, ett med lite godis i och ett med lite annat. Madelene fick nagellack och såpbubblor och det var verkligen uppskattat :)



#066

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar