fredag 19 april 2013

Fredagsmys hos pappa

Detta har varit en riktig mysdag, efter att jag vaknade vid ett tiden så hoppade jag snabbt in i duschen och förberedde allting så att vi kunde åka hem till min pappa och mina systrar för lite fredagsmys. Det var minsann inte svårt att få med sig Madelene från dagis när jag berättade att vi skulle åka till morfar. När vi kom dit var min mormor och morfar där och kort efter att vi kom så kom även Beatrice och Pontus dit. Kul att alla var samlade, nästan alla i alla fall det var bara Martin som saknades men någon måste ju jobba också. 

Mormor och morfar hade hjälpt pappa tvätta av husvagen så han kunde lägga ut den på annons och förhoppningsvis få den såld kvickt som attan. Och vi använde hans nya ångmaskin och testade putsa fönsterna i uterummet. Det var helt klart effektivt men det tog ett litet tag att få in tekniken men rent blev det och det är ju huvudsaken. På kvällen grillade vi och åt gott, det var riktigt mysigt att kunna sitta i pappas uterum och äta grillat kött. Det både smakade och kändes som sommar, nu finns det hopp om det. Hoppas nu bara detta underbara väder är här för att stanna! 



#083

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar